20’nci yüzyıla kadar moda dünyası henüz parfüm endüstrisine adım atmamıştı. 1900’lerin başında Coco Chanel’in en yakın rakiplerinden biri olan Paul Poiret, çıkardığı kokuyla moda ve parfüm alanlarını birleştirdi. Kısa zaman sonra çıkan Chanel No.5’in, Poiret’in önüne geçmesinin tek sebebi ise şu: Paul Poiret parfümüne kızının adını koyarken (Parfums de Rosine) Coco Chanel her defasında marka adını kullanarak imajını güçlendirdi.
Rus asıllı Ernest Beaux 1920’de Chanel için koku tasarlarken “gül gibi değil, kadın gibi kokan parfümü” öne çıkardı. Ünlü moda evinin kurucusu Coco Chanel, kendine sunulan 5. kokuyu seçti. Bunun asıl sebebi ise parfümün 5 Mayıs (05.05) tarihinde piyasaya sürülecek olmasıydı. 1921 yılında çıkarılan koku yasemin, ylang-ylang, mayıs gülü ve sandal ağacı notalarını yanı sıra parfüme “temiz koku” hissini veren aldehit maddesinden oluşuyordu.
1940 ve 1950 yıllarında “Yaşayan her kadın No.5’i sever” sloganıyla çıkarılan ikonik reklam kampanyalarından sonra Fransız aktris Catherine Deneuve’un fotoğrafı ve parfüm şişesinin yer aldığı 1970 reklamı, parfümün en çok bilinen reklamı oldu. Deneuve’den sonra Nicole Kidman’ın yer aldığı 2003 reklamlarının ardından 2012 yılında Brad Pitt’in yer aldığı No.5 reklamı, markanın en çok ilgi çeken kampanyalarından biri oldu. Chanel No.5, bir kadın kokusu için erkek modelle anlaşan ilk parfüm markası olarak tarihe geçti.
Yeni kampanyasında No.5’in tanıtımı “modern paradokslar” sloganıyla yapıldı. Lily-Rose Depp’in parfümün yeni yüzü olarak seçildiği kampanyada düzen/düzensizlik, erkeksi/kadınsı, saf/yapay gibi birçok ikilemden yararlanıldı. Kampanyanın iddiası ise kadın doğasında tüm bu ikilemler yer edinmiş olması. “Beni biliyorsun ve bilmiyorsun” etiketiyle yapılan No.5 reklamları, parfümü paradoksların kokusu olarak tanıtıyor.
Yünlü kumaş takımlar, “little black dress” (kısa siyah elbise) ve inci aksesuar kültürünü moda dünyasıyla tanıştıran Chanel, kreatif direktörü Karl Lagerfeld’in yardımıyla markayı genç müşterilere yaklaştırıyor. No.5 parfümünün reklam yüzü olarak seçilen 17 yaşındaki Lily-Rose Depp ve Paris Moda Haftası’nda klasikleşen Chanel tarzına genç bir tarz getiren “Technicolor” konsepti markanın gençleştiğinin en büyük göstergelerinden.