İYİ HİSSET - BESLENME

Dışarıdayken sağlıklı ve hafif beslenmenin yolları

Sağlıklı beslenme sürecinde; diyet yaparken, hatta diyet bittiğinde dahi en çok zorlanılan konu ‘Dışarıda ne yiyeceğim?’ sorusudur. Genellikle ‘dışarıda sağlıklı beslenmek neredeyse imkansız’ gibi bir algı olsa da; Diyetisyen Esra Akar’ın minik tüyolarıyla hem diyetinizi bozmamış olacaksınız, hem de rahat bir şekilde dışarıda da öğün tercihinde bulunabileceksiniz. Tabii ki bu alternatifler çoğaltılabilir ancak aşağıdaki örnekler dahi size oldukça yol gösterici olacaktır

Dışarıdayken sağlıklı ve hafif beslenmenin yolları

Artık bir çok alışveriş merkezinde ve gittiğimiz yerlerde ev yemeği hazırlanan restoranlar bulunuyor. Güvendiğiniz, hijyenine ve kalitesine inandığınız bir yeri gönül rahatlığıyla tercih edebilirsiniz. Ancak salataların soslarına ve seçeceğiniz yemeğin çok yağlı olmamasına dikkat etmekte fayda var.

Et, peynir, sebze ya da ne ile kombine ederseniz edin salatalar kilo denetimimizde bol lifli güzel bir alternatif olacaktır. O nedenle hem diyet süreçlerinde, hem de sağlam ve doyurucu bir öğün için protein yanında salata çok doğru bir seçim diyebiliriz. Çok soslu salatalar ise ihtiyacımızdan fazla yağ/şeker vb. içerebilir. Sosunu ayrı isteyip ihtiyacımıza göre ekleyebiliriz. Böylelikle kalori açısından da kontrolü kaybetmemiş olursunuz.

Hiçbir şey bulamazsak tam buğday ekmeğinden hazırlanmış, az yağlı/yağsız bir kaşarlı tost VEYA beyaz peynirli, hindi fümeli ve bol yeşillikli bi sandviç ile bir su bardağı ayran ikilisi kurtarıcımız olabilir. 

Dışarıda tüketilebilecek en masum kaçamaklardan biridir lahmacun. 1 lahmacun = 2 dilim ekmek + 1 köfte + 1 tatlı kaşığı yağ olarak düşünebilirsiniz. Böylelikle kişinin kalori ve besin ihtiyaçlarına göre miktarında değişiklik gösterse de dengeleyerek özgürce yiyebilirsiniz. Yanında ise yine bir ayran ve bol yeşillik hiç fena olmaz.

Yemekten ziyade daha çok meze tarzı yiyeceklerden hoşlanıyorsanız, ‘salatalar, mezeler tam bana göre’ diyorsanız; yine güvendiğiniz ve aşırı yağlı olmayacak mezelerden seçebilir, yanında bir bitki çayı ile yiyebilirsiniz. Mesela mercimek köftesi + yoğurtlu meze + yeşil salata + zeytinyağlı pırasa yemeği gibi salata barlarda sıklıkla bulunan yiyecekler harika seçimler olacaktır.

Öğle veya akşam öğünlerinde kahvaltı servisi veren mekanlardan omlet/menemen seçimi de hem doyurucu, hem garanti bir tercih diyebiliriz. Böylelikle hem kahvaltı sever iseniz günün her saatinde adeta kahvaltı yapıyormuş gibi hissedebilirsiniz, hem de öğününüzde anne sütünden sonra en kaliteli proteini içeren yumurtaya yer verdiğiniz için günün geri kalanına doygunluğunuz gayet yerinde devam edebilirsiniz.

Önceki ve Sonraki
Haberler
istanbul psikolog psikolog