Renkler aslında duygularımızı derinden etkiliyorlar. Tıpkı müzik gibi, onlar da bizim ruh halimizde bir karşılık buluyor. Fakat onları pek de dikkate almamayı seçiyoruz çoğu zaman. Oysa ki giyim, kuşam, makyaj ve hatta dekorasyonda renkleri doğru yönetmeyi başardığımızda hayatımızı çok olumlu etkileyen kahramanlara dönüşüyorlar. Renkler ve anlamları aslında iki temele dayanır, ilki çok fizikseldir, bir uyaran olarak rengin yarattığı dalga boyutunun bizde bulduğu duygusal karşılıkla eşleşir. İkincisi ise geçmişten günümüze o rengin yüklenmiş olduğu tüm anlamlar üzerinden yapılan bir göstergebilimsel çıkarımdır aslında. Renkleri değerlendirirken bu ikisini de göz önünde bulundurmakta fayda var. Tüm renklerin hem olumlu hem de olumsuz çağrışımları vardır. Ben kişiyle teknik olarak doğru bütünleşen tonlar bulunduğunda bu olumlu çağrışımlara ulaşıldığını düşünüyorum ve bunu da bireylerle yaptığım Renk Şifresi çalışmalarıyla sık sık doğrulama fırsatı buluyorum. Renk psikolojisine hızlı bir giriş için "tonlardan bağımsız" genel geçer diyebileceğimiz ana renkler üzerinden yaptığımız çıkarımlar renk kararları verirken çok işimize yarayacak temel bilgiler içeriyor.
Spektrumda en uzun menzil giden renklerden biri olmasından ötürü dikkatimizi hızla çeker. Bu yüzden sarı adeta 'benimle ilgilen' diye fısıldar. Dikkatimizi fazlaca çektiğinden dolayı gözü çok yorma ihtimali de yüksektir. Enerji yükselten renkler arasında azımsanmayacak bir gücü vardır. Genellikle olumlu duyguları çağrıştırır ve motive eder.
'Ben buradayım' diye bağıran bir renk arıyorsanız eğer, turuncuya hoş geldiniz. En dikkat çeken renklerden biridir. Spontane fikirlerin, bağımsızlığın ama bir o kadar da geçiciliğin rengidir. Tıpkı gökyüzünde bir anda belirip kayan bir yıldız gibi, şaşırtır, mutlu eder ve geçip gider. Tam da yarattığı his budur çoğu zaman.
Verdiği en net mesajlardan biri güvendir. Mavinin birçok tonu “Bana güven” der bilinçaltımıza. Aynı zamanda refah ve istikrarın rengidir. Gelip geçicilik değil kalıcılık hissi uyandırır. Bu yüzden güven telkin etmek isteyen birçok markanın da logolarında sıkça kullandığı renklerin başında gelir.