MODA - ALIŞ - VERİŞ

Balenciaga, PUBG ile dijital savaş alanına adım atıyor

Balenciaga, dijital dünyaya yöneliyor ve PUBG ile ortaklık kuruyor. Stilize görünümler, markanın distopik ihtişamını PUBG'nin sert kimliğiyle birleştiriyor. Mobil cihazlarda oyuncular, 3D baskılı haute couture'den ilham alan meşhur Couture Zırh setinin kilidini açabiliyor

profil
BT Ekip
26.11.2025
Balenciaga, PUBG ile dijital savaş alanına adım atıyor

Balenciaga oyun dünyasına yatırım yapmaya devam ediyor. Kering grubuna bağlı moda evinin kreatif direktörlüğüne gelen İtalyan Pierpaolo Piccioli, markanın video oyunları evreniyle bağlarını yeni ve üst düzey bir ortaklıkla daha da güçlendiriyor.

Lüks marka, 100 oyuncuyu hayatta kalan son kişi olma hedefiyle karşı karşıya getiren çevrim içi nişancı PUBG (PlayerUnknown’s Battlegrounds) fenomeniyle iş birliği yapıyor. 

2017’de piyasaya sürülen oyun, PC sürümünde her gün 100 binlerce çevrim içi oyuncuya ulaşıyor; ancak asıl olarak mobilde dikkat çekiyor. Aylık 10 milyonlarca aktif oyuncuyu cezbediyor ve özellikle karakter kıyafetleri olan ‘skin’ satışlarıyla milyarlarca Euro gelir elde ettiği bildiriliyor. PUBG’nin ana şirketi Krafton, 2024 yılı için yaklaşık 950 milyon avro ciro açıkladı. LightSpeed Studios (Tencent Games) ile ortak geliştirilen mobil sürüm ise 1 milyardan fazla indirildi.

Dolayısıyla bu alan Balenciaga için son derece stratejik. Marka, koleksiyonlarını da sunduğu ‘Afterworld: The Age of Tomorrow’ adlı oyunla 2020’de başlattığı keşfi sürdürüyor ve kültürel ve ekonomik açıdan önemli bir yere sahip olan eğlence sektöründeki girişimlerine devam ediyor.

Kering’e bağlı marka, video oyunları evrenine yatırım yapan ilk lüks moda evlerinden biriydi. Fortnite’ta, defilelerinden ilham alan dört ‘skin’, ‘Strange Times’ adlı özel bir hub ve sınırlı sayıda fiziksel bir seri içeren dijital bir koleksiyon başlatmıştı. Bu içerikler hâlâ erişilebilir. Ayrıca Rematch oyununda ‘Balenciaga Soccer Series’ kıyafetiyle daha yakın zamanda bir çıkış yaptı.

PUBG iş birliği ise oyun içi aktivasyonlar, ürünlerden oluşan bir kapsül koleksiyon ve e-spor yarışmaları için ödül tahsisleri etrafında şekilleniyor. Konsol ve PC sürümlerinde farklı Balenciaga içerikleri kademeli olarak entegre edilirken, mobil sürümde oyuncular Couture Armor adlı bir kıyafetin (52. Couture koleksiyonundaki 3D bir elbiseden esinle) yanı sıra 2025 kışına ait siluetlerin kilidini açabilecek: Pembe korseli bir şişme mont, ultra dar bir hoodie, trompe-l'œil mini etek ve topuklu diz üstü çizmeler. Aralarında mavi kürk bir kaskın da bulunduğu çeşitli aksesuarlar da kapsülü tamamlıyor.

Anlaşma IRL (gerçek hayatta) karşılığını da buluyor: Markanın bazı butiklerinde satışa sunulacak bir tişört, siyah bir kep ve çantalar için bir charm yer alacak.

Elbette PUBG’ye ilgi duyan tek lüks marka Balenciaga değil. Oyun kısa süre önce lüks otomobil markaları Porsche ve Bugatti ile de iş birliklerini duyurdu.

Balenciaga ile oyun arasındaki ortaklık, 12-14 Aralık tarihlerinde Bangkok’ta düzenlenecek uluslararası finallerle ivme kazanacak. Kazanan takımların oyuncularına kişiye özel bir Balenciaga bomber ceket hediye edilecek. 

 

 

Balenciaga, PUBG ile dijital savaş alanına adım atıyor
Balenciaga, PUBG ile dijital savaş alanına adım atıyor
Balenciaga, PUBG ile dijital savaş alanına adım atıyor
Balenciaga, PUBG ile dijital savaş alanına adım atıyor
Önceki ve Sonraki
Haberler