H&M, yeni çocuk giyim koleksiyonu ile Keith Haring’in yaratıcı sanatını yeniden canlandırıyor. Sanatçının imzasını taşıyan ve Disney Mickey Mouse görsellerinden ilham alan kıyafet, ayakkabı ve aksesuarlardan oluşan koleksiyonda; tanıdığımız kırmızı, beyaz, siyah tonları ve açık kot mavisinden oluşan kolaj ve baskılar yer alıyor. Beyzbol ceketi, tişörtler, denim ceketler ve kot tulum elbiseler gibi parçalarla büyük beden kesimler ve kare siluetler; sokak giyimi havası yaratıyor. 14 yaşına kadar olan çocuklara yönelik koleksiyon, 4 Temmuz'dan itibaren H&M mağazaları ve hm.com'da satışa sunuldu.
H&M Çocuk Giyim Tasarımı ve Kreatif Direktörü Sofia Löfstedt, “Keith Haring'in, Disney'in Mickey Mouse yorumu oldukça eğlenceli ve biz de bunu canlı baskılara yansıtmak istedik. Bu, hem sanatçıya hem animasyon karakterine hem de modaya ve sanata modern bir saygı duruşu ve bu iki ikonu birleştirerek yarattıklarımızla gerçekten gurur duyuyorum” diyor.
Global Disney, Pixar ve Softlines Kategorisi Kıdemli Başkan Yardımcısı Liz Shortreed ise ekliyor: “H&M ile yaptığımız son koleksiyon canlı ve eğlenceli, genç nesilleri Disney’in en sevilen karakterlerini moda yoluyla iletişim kurmaya davet ediyor. Keith Haring ve H&M gibi biz de, yaratıcılığı ve sanatsal ifadeyi kutluyor, hikayelerimizi yeni kitleler için yeniden tasarlamak amacıyla global moda ortaklarıyla yakın iş birliği içinde şekilde çalışıyoruz.”
Keith Haring’in dünya çapında sevilen karaktere uzun süreli olan tutkusu, Haring genç bir çocukken başladı. Keith, kendisi de amatör bir karikatürist olan babası tarafından çizmeye teşvik edildi ve hatta idolü Walt Disney gibi bir karikatürist olmayı hayal etti. 1978’de New York’a taşındıktan sonra Haring; metro duvarlarında, sokaklarda ve kulüplerde yer alan Mickey Mouse çizimleriyle kısa sürede sanat dünyasının bir parçası haline geldi.
Keith Haring Studio’yu temsil eden küresel marka lisanslama ve danışmanlık ajansı Artestar’ın Kurucusu ve CEO’su David Stark, şunları söylüyor: “Keith, çalışmaları aracılığıyla genç nesillerle iletişim kurmayı seviyordu ve Walt Disney’i yaratıcı ilham kaynaklarından biri olarak görüyordu. Disney’in Mickey Mouse’unu kültürel bir ikon olarak kutladı ve yorumları uzun süre sanat dünyasında yer aldı. H&M, Haring’in çalışmalarını güzel bir şekilde yeniden tasarladı ve iki efsaneyi birleştirerek ilham ve yaratıcılığı harekete geçirmeye yardımcı olan bir çocuk giyim koleksiyonu sundu.”