MODA - ALIŞ - VERİŞ

 Mango, yapay zeka destekli moda asistanı Mango Stylist’i kullanıma sundu

Mango, yenilikçiliğe ve kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimine olan bağlılığını; ürünleri keşfetmeyi ve kombinlemeyi kolay, hızlı ve kişisel hale getiren, yapay zeka ile güçlendirilmiş öncü bir sanal moda asistanı olan Mango Stylist'i piyasaya sürerek daha da ileriye taşıyor

profil
BT Ekip
3.07.2025
 Mango, yapay zeka destekli moda asistanı Mango Stylist’i kullanıma sundu

Önde gelen uluslararası moda markalarından biri olan Mango, yapay zeka araçlarının geliştirilmesinde ilerleme kaydetmeye devam ediyor. Marka, kullanıcının zevklerine göre ürünler, ürün kombinasyonları ve eksiksiz görünümler önerirken aynı zamanda en son moda trendlerini gösteren, sektörde öncü bir konuşma aracı sayesinde online alışveriş deneyiminin kişiselleştirilmesinde bir adım daha ilerliyor.

Şu anda Woman koleksiyonunda mevcut olan araç, başta Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri olmak üzere yaklaşık 10 pazarda faaliyet gösteriyor. Programın kullanıldığı ülkeler arasında İspanya, Portekiz, Birleşik Krallık, Fransa, İtalya, Almanya, Avusturya, Türkiye de bulunuyor.

Mango Stylist, her kullanıcının bağlamını ve kişisel zevklerini anlamak için yenilikçi algoritmalar kullanıyor. Bu sayede kullanıcılar, tercihlerine göre uyarlanmış ürün önerileri alabiliyor, en son trendleri keşfedebiliyor ve e-ticaret chat’i ve markanın Instagram hesabı aracılığıyla Mango ürün kombinlerini ve tüm görünümleri keşfedebiliyorlar.

Mango Dijital Ürün Müdürü Marc Hernandez, "Bu girişim, moda dünyasında yeniliğe ve en son teknolojiye olan bağlılığımızı yansıtıyor" deyip devam ediyor: "Geleneksel gezinmeyi yapay zeka destekli doğal konuşmalarla birleştiren hibrit deneyimler sunmaya kararlıyız. Bu şekilde, müşterilerimiz moda ile yeni ve doğal bir şekilde etkileşime girebilir ve her satın alma işlemini ilham verici bir deneyim haline getirebilirler." 

Mango Stylist'in geliştirilmesi, Mango'da bilgi teknolojileri, veri, dijital ürün, stil, tasarım, görsel mağazacılık ve müşteri hizmetleri gibi farklı disiplinlerden ekiplerin iş birliği sayesinde mümkün oldu. Araç, halihazırda birçok pazarda aktif olarak kullanılan satış sonrası sanal asistan Iris ile de entegre çalışıyor. Böylece müşterilere, ilham arayışından sipariş durumu sorgusuna kadar, satın alma öncesi ve sonrası tüm süreçlerde tek bir konuşma kanalı üzerinden hizmet sunma vizyonu pekiştiriliyor.

Bu lansman, Mango'nun sektörde, stil tavsiyelerini müşteri hizmetleri ile birleştiren, üretken yapay zekaya dayalı bir konuşma asistanını entegre eden ilk şirketlerden biri olma konumunu güçlendiriyor ve daha kişiselleştirilmiş, daha yakın ve daha verimli bir alışveriş deneyimine doğru yeni bir adımı işaret ediyor. 

Tüm bunlar şirketin 4E 2024-2026 stratejik planının bir parçası olup Earn dayanak noktası aracılığıyla teknolojik gelişim, veri yönetimi ve yapay zeka ve operasyonel mükemmellik yoluyla değer yaratılmasını garanti altına almayı amaçlıyor.  

 

Önceki ve Sonraki
Haberler