MODA - TASARIMCILAR

H&M ve Stella McCartney, 20 yıl sonra yeni bir koleksiyon için yeniden bir araya geldi

H&M, ünlü tasarımcı ve sürdürülebilirlik öncüsü Stella McCartney ile gerçekleştirdiği iş birliğini duyurdu. Stella McCartney H&M koleksiyonu, 2026 İlkbaharı’nda satışa sunulacak

profil
BT Ekip
4.12.2025
H&M ve Stella McCartney, 20 yıl sonra yeni bir koleksiyon için yeniden bir araya geldi

H&M-Stella McCartney iş birliğinin duyurusu, Stella McCartney ile H&M’in Kasım 2005’te hayata geçirilen ilk ortaklığının – H&M’in gerçekleştirdiği ikinci tasarımcı iş birliğinin – neredeyse tam 20. yılına denk geliyor.

2026 İlkbaharı’nda satışa sunulacak koleksiyon, çoğu geri dönüştürülmüş olan sertifikalı ve çevre dostu malzemelerden oluşacak; geleneksel kumaş ve tekstillere alternatif örnekler sunacak. 

Bu seçki aynı zamanda McCartney’nin tasarım DNA’sını da kutluyor –markasının hikâyesindeki çeşitli dönemlerden alınan imza stillerini, ikonik siluetleri ve marka kodlarını bir araya getiriyor.

Bu yeni ortaklık, bir koleksiyon yaratmanın ötesine geçerek H&M’in tasarımcı iş birliklerini yeniden tanımlıyor; diyaloğu yalnızca bir koleksiyon yaratmanın ötesine taşıyarak tartışma, fikir alışverişi ve somut adımlar yoluyla özellikle sürdürülebilirliğin savunulmasına odaklanıyor.

1 Aralık’ta moda, teknoloji ve müzik dünyasının önde gelen isimleri, Londra’daki Fashion Awards’ta yaklaşan Stella McCartney H&M iş birliği koleksiyonunun ilk izlenimlerini sundu.

Amelia Gray, Anitta, Emily Ratajkowski, Yasmin Wijnaldum, Bel Priestley, Alton Mason ve Kiara Nirghin; etkinliğe koleksiyondan parçalarla katıldı.

Stella McCartney, yaptığı açıklamada şunları söyledi: “İlk iş birliğimizin üzerinden 20 yıl sonra H&M ile yeniden bir araya gelmek benim için heyecan verici. Arşivimdeki parçaları yeniden yorumlamak bana çok fazla enerji ve neşe getirdi. Bu ikinci ortaklık; sürdürülebilirlik, zulüm içermeyen uygulamalar ve bilinçli tasarımlar konusunda ne kadar ilerlediğimizi gözden geçirmek ve birlikte daha kat etmemiz gereken yolu dürüstçe görmek için bir fırsat. H&M’in bu yolda benimle birlikte olmasından büyük mutluluk duyuyorum; gerçek değişim ancak hem dışarıdan hem içeriden çaba gösterildiğinde gerçekleşir ve ben her zaman sektörü ilerletmek için içeriden etki yaratmaya inanıyorum.” 

H&M’den Ann-Sofie Johansson ise şöyle konuştu: “Stella gerçek bir öncü. Başından beri, kurallara meydan okuyan bir feminenliği ön plana çıkaran tasarımlarıyla modayı sarsıyor. Koleksiyon, bu mirasa gönderme yapan mutlaka sahip olunması gereken parçalarla dolu. Stella’nın etik pusulası ve sürdürülebilir uygulamalara olan bitmek bilmeyen bağlılığı uzun zamandır H&M’deki herkese ilham veriyor; bu nedenle böylesine iddialı bir projede onunla iş birliği yapmak büyük bir onur.” 

Stella McCartney H&M koleksiyonu, 2026 İlkbaharı’nda mağazalarda ve online olarak satışa sunulacak.

Önceki ve Sonraki
Haberler