YAŞAM - HABER

LGS’ye girecek öğrencilere öneriler

Eğitimin zorlu ve önemli bir parçası olan sınavlar, birçok öğrenci için stres kaynağı. Sınav öncesinde ve sınav sırasında endişeli veya stresli hissetmek normal olsa da performansı etkilememesi için stresi yönetmenin yollarını bulmak çok önemli. Eğitim Danışmanı Fatma Demirtaş, sınav dönemlerinde stres ve zaman yönetiminin önemine dikkat çekerek öğrencilere ve ailelere tavsiyelerde bulundu

LGS’ye girecek öğrencilere öneriler

Sınav öncesi dönemde uyku saatlerinden beslenmeye ve arkadaşlar ile kaygıları paylaşmaya kadar atılabilecek küçük adımların aslında sınav başarısına büyük katkısı vardır. Aileler bu dönemde her zamankinden daha iyi bir dinleyici olmalılar. Aile için sınavın ne ifade ettiği ve anne-baba yaklaşımları öğrencilere yansır. Bu nedenle aileler çocuklarını akranlarıyla karşılaştırmamalı ve sevginin koşulsuz olduğunu hissettirilmeli.

Yaşamı dengede tutmak sınav dönemlerinde fazlasıyla önemlidir. Zaman yönetimi sadece katı bir programa bağlı kalmak anlamına gelmiyor. Öğrencinin kendisine vakit ayırmaları da yaşamını dengede tutmaya yardımcı olur. Bu dönemde açık havada vakit geçirmek, düzenli beslenme ve uyku iç huzuru artırabilir.


Sınav sabahı son dakika çalışmaları yapmak kafaların daha da karışmasına neden olabilir. Sınav sabahı yapılabilecek en iyi üç şey; vaktinde kalkmak, sağlıklı bir kahvaltı yapmak ve vaktinde sınav yerinde olacak şekilde evden çıkmaktır.

Sınav sırasında ise talimatları ve soruları dikkatli okumak, sorular karşısında paniğe kapılmamak, sonrasında sorulara geri dönmek için zaman ayırmak gerekiyor.


Öğrencinin kendini tanıması ve beklentisini netleştirmesi de çok önemli. Sınavda sakin ve odaklanmış halde olmak önemli ama bunun belli bir reçetesi yok. Kimi öğrenciler için en iyi oldukları derslerle ilgili sorularla başlamak daha iyi olurken, düzeni seven öğrenciler için bölüm sırasıyla gitmek daha uygun olabiliyor. Bunun için deneme sınavlarında herkes kendine en uygun yöntemi bulabilir. 

Bunun yanında aylar süren emeklerin birkaç saatlik sınav ile değerlendirilecek olması da öğrencileri strese sürüklüyor. Bu noktada da ‘Yapabildiğimin en iyisini yaptım. Dünyanın sonu değil, telafisi var’ gibi düşüncelere yönelmek soğukkanlılığı korumaya katkı sağlayabilir.


Önceki ve Sonraki
Haberler
istanbul psikolog psikolog