Dünyanın en itibarlı yayınlarından TIME, küresel veri analizi platformu Statista ile birlikte; ‘Dünyanın En İyi Şirketleri – Sürdürülebilir Büyüme 2025’ (World’s Best Companies - Sustainable Growth) araştırmasını yayınladı. Güçlü finansal performansını sürdürürken çevresel etki ve sorumluluklar anlamında da üstün başarı sergileyen ilk 500 şirketin dahil edildiği global listede Mavi, 8. sırada yer aldı. Global hazır giyim-ayakkabı ve spor giyim kategorisinde ise 91.46 puanla sektör lideri oldu. Araştırma kapsamında, çevresel verilerini şeffaf bir şekilde paylaşan şirketler; gelir büyümesi, finansal istikrar ve çevresel etkilerine göre değerlendirilerek puanlandı.
Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, yakaladıkları başarıyla ilgili şunları söyledi: “Sürdürülebilir kârlı büyümeye odaklanan bir şirket olarak, sektörümüzde üstlendiğimiz öncü rol ve sürdürülebilirlik konusunda attığımız adımların, Türkiye sınırlarını aşarak bizi dünya çapında hazır giyim sektöründe ilk sıraya taşımasından dolayı çok mutlu ve gururluyuz. Çalışmalarımızın global platformlar tarafından böylesi itibarlı bir listeyle bir kez daha taçlanmış olması, Mavi’nin gelecekteki adımları için de büyük bir motivasyon kaynağı.”
Son beş yıldır çevresel verilerini şeffaf biçimde açıklayan Mavi, dünyanın en büyük çevre raporlama platformu CDP’nin (Carbon Disclosure Project) İklim Değişikliği ve Su Güvenliği programlarından çift A notu alarak, CDP Global A listesine girebilen ilk ve tek Türk hazır giyim şirketi oldu. 2022 yılında Borsa İstanbul tarafından oluşturulan BIST Sürdürülebilirlik 25 endeksine dahil edilen şirketin, Paris İklim Anlaşması’yla uyumlu şekilde belirlediği emisyon azaltım hedefleri, aynı yıl Science Based Targets initiative tarafından onaylandı. Bu da bir Türk hazır giyim markası için ilkti. Ayrıca Mavi All Blue koleksiyonları, global denim modasında sürdürülebilir çözümleri benimseyen, en yenilikçi ve yaratıcı markaların ödüllendirildiği ‘The Rivet Awards’ tarafından beş kez ‘En Sürdürülebilir Koleksiyon’ ödülüne layık görüldü.