Facebook, dün. Yaptığı açıklmaada, kendisini bir sosyal medya platformundan ‘metaverse’ icat eden bir donanım devine dönüştürmek için en son hamlesi olan ilk fiziksel perakende alanını açtığını açıklamıştı. Şirketin CEO’su Mark Zuckerberg, dün Instagram’da yaptığı paylaşımla ilk meta mağazanın tanıtımını yaptı ve açılış tarihini duyurdu. Zuckerberg, Instagram paylaşımında şöyle yazdı: “Meta'nın ilk mağazası 9 Mayıs'ta Burlingame, California'da açılıyor. Burada Quest 2'yi deneyimleyebilir ve yaşadıklarınızı arkadaşlarınız için büyük bir duvara yansıtabilirsiniz. Ürünlerimizin bugün insanları nasıl birbirine bağladığını görmenin ve meta veri deposuna doğru ilerlerken neler olacağına dair bir fikir edinmenin harika bir yolu olacak burası.”
Meta mağazasında müşteriler; sanal gerçeklik kulaklığı Quest 2, akıllı gözlükler Ray-Ban Stories ve görüntülü arama cihazı Portal da dahil olmak üzere Facebook'un büyüyen akıllı donanım cihazlarını test edebilecek. Şirket ayrıca bazı cihazları doğrudan mağazada satacak.
Bu yeni fiziksel alan, Facebook'un metaverse adını verdiği sürükleyici sanal dünyalar oluşturmaya yönelik uzun vadeli planındaki en son gelişme olarak karşımıza çıkıyor. Facebook, temel teknolojiyi oluşturmak için sanal ve artırılmış gerçeklik donanımı ve yazılımı geliştirmekle görevli olan Reality Labs'a milyarlarca dolar harcıyor. Şirket, kullanıcıların sanal yönetim kurulu odalarında meslektaşları ile çalışmak, arkadaşlarla dijital etkinliklere katılmak ve sanal ve artırılmış gerçeklik destekli hizmetler aracılığıyla erişilen sanal mağazalarda alışveriş yapmak için sonunda avatarları benimsemek isteyeceklerini öngörüyor.