Kering Eyewear ve Google, akıllı gözlük geliştirmek için birlikte çalışacaklarını açıkladı. İş birliği, Gucci ve Saint Laurent koleksiyonlarıyla tanınan Kering Eyewear'ın üst düzey gözlük uzmanlığını, Google'ın genişletilmiş gerçeklikteki devrim niteliğindeki teknolojik yenilikleriyle bir araya getireceği için ‘akıllı gözlük tasarımında yeni bir sayfa’ olarak tanımlanıyor.
Her iki şirket de yaptıkları açıklamada, amaçlarının son teknoloji yapay zeka teknolojisini, akıllı özellikleri ve insan merkezli teknolojiyi tek bir cihazda birleştirerek ‘günlük yaşama sorunsuz bir şekilde entegre etmek’ olduğunu belirtti.
Kering Eyewear'ın kurucusu, başkanı ve CEO'su Roberto Vedovotto, şunları söyledi: "Google ile yenilikçilik ve ileri görüşlülük değerlerini paylaşmaktan onur duyuyoruz. Şirketimizin gelecekteki gelişimi için yeni ufuklar keşfetmek üzere onlarla ortaklık yapmaktan gurur duyuyoruz. Birlikte, insanların takmak isteyeceği bir ürün geliştiriyoruz: Yapay zekanın potansiyelini açığa çıkarırken, gerçek ve sanal dünyalarla etkileşim kurma biçimini yeniden tanımlayan, ustalıkla tasarlanmış, yüksek kaliteli ve şık bir gözlük…”
Akıllı gözlük, kullanıcıların çevreleriyle yeni ve anlamlı şekillerde etkileşim kurmasını sağlayan sezgisel, kişiselleştirilmiş AI destekli işlevlere sahip olacak. Akıllı etkileşimden bağlamsal farkındalığa kadar her ayrıntı; güzelliği, stili ve giyilebilirliği artırırken ileriye dönük bir deneyim sunmak için tasarlanacak.
Google XR Genel Müdürü ve Başkan Yardımcısı Shahram Izadi, iş birliğiyle ilgili şunları söyledi: “Her zaman son teknolojiyi harika kullanıcı deneyimleriyle birleştirmeye inandık. Sürükleyici XR platformumuzu Kering Eyewear'ın ikonik stilleriyle entegre etmek, tüketicilere Android XR'den en iyi şekilde yararlanmak için moda ve işlevsellik sunacak."
Kering Eyewear ve Google'dan ilk akıllı gözlüklerin ne zaman piyasaya sürüleceği henüz açıklanmadı.
Kering Eyewear; moda, deri ürünleri ve mücevher markaları için gözlük kategorisini geliştirmek ve geleneksel lisanslama modelinden uzaklaşmak amacıyla 2014 yılında kuruldu. Gucci, Cartier, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Chloé, Alexander McQueen, Montblanc, Dunhill, Alaïa ve Puma dahil olmak üzere 14 marka için gözlük koleksiyonları tasarlıyor, geliştiriyor ve dağıtıyor. Ayrıca Lindberg, Maui Jim ve Zeal Optics markalarının da sahibi.
Nisan ayında Kering Eyewear, her ikisi de şirketin uzun süredir stratejik ortağı olan iki İtalyan gözlük üreticisi Visard ve Mistral ile bir anlaşma imzaladı. Kering Eyewear, Visard'ın %100'ünü satın aldı ve Mistral'in azınlık hissedarı oldu ve 2030'da tam satın alma işlemini tamamlama olasılığına sahip oldu. Bu hamle, Kering Eyewear'ın gözlük pazarındaki konumunu güçlendirmesine ve aynı zamanda endüstriyel geliştirme stratejisini ilerletmesine olanak tanıyor.