MODA - TRENDLER

Pinterest, 2024 yılı trend tahminlerini açıkladı

Yaşam tarzı teknoloji şirketi Pinterest, yaklaşmakta olan 2024 yılına dair trend tahminlerini açıkladı. Şirketin kullanıcılarının yaptığı aramalardan yola çıkarak elde edilen trend raporuna göre önümüzdeki yıl; metal tonlu aksesuarlar, mücevherler, objeler, avangart moda, aksesuarlarda ve saç stillerinde daha cesur, daha büyük siluetler, makyajda acquamarin tonları hakim olacak

profil
BT Ekip
13.12.2023
Pinterest, 2024 yılı trend tahminlerini açıkladı

En son trendler dakikada bir milyon km hızla değişirken, yaşam tarzı teknoloji şirketi Pinterest; güzellik, moda ve daha pek çok alanda 2024 trendlerine ilişkin tahminlerini açıkladı. Platformdaki ziyaretçiler tarafından oluşturulan çeşitli arama algoritmalarının analizine dayanarak, Pinterest'in 500 milyona yakın kullanıcısı; şu anda nelerin kitlesel ilgi topladığı ve nelerin yükselişte olup yakında farklı nesillerden tüketicilerin radarında yer alacağı hakkında bilgi veriyor.

Ve platformun bugüne kadarki tahminlerinde nadiren yanıldığı biliniyor. Platformun 2023 trend beklentileri arasında; moda haftalarında podyumlarda görülen tuhaf fiyonklar, dantelli motifler, sosyal medya trendlerinde kendisini gösteren ultra kadınsılığın yükselişi vardı. Metal tonlu mücevherler ve avangart modanın, metalik renklerin ve kreasyonların 2024'te de çok aranan bir malzeme olması bekleniyor. Örneğin ‘metal korse’ ve ‘katmanlı gümüş kolyeler’ gibi popüler arayışlar, metal donanıma olan ilginin arttığını gösteriyor. Ancak dokulu tonlar, alüminyum mobilyalarda ve metalik tırnak sanatında da keşfediliyor.

Kullanıcıların aradığı ‘büyük halkalar’ ve ‘heykelsi takılar’ gibi başlıkların yaygınlığından da anlaşılacağı üzere; aksesuarlarda ve saç stillerinde yönelimin daha cesur, daha kalın siluetlere olduğu görülüyor.

İşte Pinterest’in güzellik ve moda alanındaki 2024 trend beklentileri…

Modanın yanı sıra güzellik de; kullanıcıların ritüellerini oluşturmak, satın alacak ürünler bulmak ve benimsenecek yeni görünümler keşfetmek için Pinterest'i sıklıkla kullandığı bir diğer popüler kategori. Güzellik ve yaşam tarzı ürünlerinde ‘kişisel bakım’daki artışın bir uzantısı olarak, insanların ayrıntılı cilt bakımı rutinlerinden uzaklaşıp bunun yerine vücut bakımına daha fazla yatırım yapmaya başlamasıyla ‘baştan ayağa güzellik’ kavramının kamunun ilgisini domine etmesi bekleniyor. Raporda, ‘Boomerlar ve Z Kuşağı lüks losyonları ve ev içi SPA deneyimlerini ikiye katlayacak’ ifadesine yer veriliyor. Raporda ‘vücut bakımı’ teriminin aranma oranının yüzde 845 arttığı, ‘vücut cilt bakımı rutini’nin ise yüzde 1.025'e yükseldiği belirtiliyor.

Pinterest, yine rapora dayanarak ‘Aquamarin makyajı geri döndü ve her zamankinden daha cesur’ diyor, çünkü 60'ları çağrıştıran mavi tonlar, 2024'te güzellik sektörüne hakim olacak gibi görünüyor. Z kuşağı ve Y kuşağı, vintage esintili bu trendin ana itici güçleri. ‘Deniz makyajı görünümü’ ve ‘Açık mavi balo makyajı’ gibi aramalar sırasıyla yüzde 100 ve yüzde 70'e kadar yükseldi.


2024’te de feminenlik çılgınlığı devam edecek gibi görünüyor. ‘Kıyafette fiyonk’ ve ‘Fiyonk kolye’ gibi aramalardaki yüzde 190 ve yüzde 180 artış gösteriyor ki; 2024'te de fırfırlı detaylara duyulan sevgi devam edecek ve bu detaylar saçları, ayakkabıları, çantaları ve genel görünümü süsleyecek.

Maskülen moda tarafında ise Pinterest raporuna göre 2024 yılında özellikle Z kuşağı, ‘büyükbaba’ tarzını benimseyecek ve çağlar boyu devam eden eksantrik ve etkileyici unsurları gardıroplarına taşıyacak. Retro zımbaları ve katlı hırkaları 70'ler tarzında yorumlayan bu nostaljik tarz, yüzde 130 oranında artışla giderek daha fazla keşfediliyor.

Vintage olan her şeye duyulan takdir aynı zamanda ileri dönüşüm trendlerine de yansıyor ve tüketicilerin el becerisi kazanma ve sadece ikinci el kıyafetleri değil, ikinci el malzemeleri de kendileri keşfetme arzusunu gösteriyor. 2010'ların ‘kendin yap’ modasına benzer şekilde, ‘Give a Scrap’ anlayışı ahem Boomer, hem de X kuşağı için yaklaşan moda projesi gibi görünüyor. ‘Sıfır atık dikiş desenleri’ ve ‘artık kumaş’ gibi aramaların yüzde 80 oranında artmasıyla tüketiciler; modaya kişisel yaklaşımlarında, sürdürülebilirliği destekleyen alışkanlıklara yöneliyor.


Önceki ve Sonraki
Haberler