Birçok marka elbette pazarlama ya da reklam kampanyalarında kullandıkları termolojiyi ön plana çıkartmaya çalışıyor. Fakat ürünün içeriğini ve ilgili kurumlar tarafından onaylanan etiketini de değerlendirmemiz gerekiyor. Yeşil nokta ne demek? Tavşan logosu neyi temsil eder? Ürünün raf ömrü hangi işaretten anlaşılır?.. İşte tüm soruların yanıtını sizler için derledik.
- Yeşil nokta: Bu işaret, kozmetik ürününü üreten firmanın ambalaj atıklarının geri dönüşümü konusunda duyarlılığını belirtiyor. Avrupa’da birçok ülkede geçerli olan ‘Yeşil nokta’, Türkiye’de ÇEVKO tarafından denetleniyor.
- Tavşan işareti: Ürünün hayvanlar üzerinde test edilmediğini gösteriyor.
- Net miktar işareti: Bu işaret kozmetik ürünün içerdiği net ürün miktarını gösterir. Örneğin; 100 ml ibaresi bize ürünün içeriğinin aşağı yukarı 100 ml olduğunu belirtir.
- Kum saati işareti: Ürünün son kullanım tarihinden önce tüketilmesi gerektiğini belirtir. Kullanım süresi 30 ayın altında olan ürünlerde bu sembol kullanılır.
- Ozon dostu işareti: Bu işaret ürünün ozon dostu olduğunu belirtir.
- Ürünün açıldıktan sonra kullanma süresi: Raf ömrü 30 aydan fazla olan kozmetik ürünlerin ambalajlarında kullanılır ve ürünün açıldıktan sonra ne kadar sürede tüketilmesi gerektiğini gösterir. İşaretteki M harfi ‘month’ yani ay anlamındadır. Yanındaki sayı kadar ay kullanılabildiğini anlatır. Örneğin 12 M yazan ürün 12 ay kullanılabilir.
- Yanıcı işareti: Bu işaret ürünün içeriğinin alevlenebilir olduğunu ve ürünün aleve ve yüksek sıcaklığa maruz bırakılmaması gerektiğini ifade eder. Genellikle aseton ve benzeri ürünlerde kullanılır.
- Kılavuz ve el işareti: Kozmetik ürünün ambalajının içinde ek bir bilgi broşürünün bulunduğunu belirtir. Ürünle ilgili daha ayrıntılı bilgiye bu broşürden ulaşıldığını açıklar. Kozmetik ürünün bilgileri ambalaja sığmadığında, ürünün etiketi iki veya daha fazla katlı yapılır.
Organik, vegan, temiz içerikli, doğal ürünler nelerdir?
Birçoğumuz organik, vegan, doğal kelimelerinin de içeriklerine normal olarak çok hakim olamıyor. Hangi ürün organik, hangisi vegan derken çoğunlukla kafamız karışıyor. Gelin bu konuya da açıklık getirelim…
- Organik ürünler, üretimden itibaren hiçbir kimyasal veya sentetik madde kullanılmayan, doğal yol ve yöntemler ile elde edilen ürünlerdir. Bir içeriğin veya ürünün organik olduğu, yetkili kurumlar ve Sağlık Bakanlığı tarafından onaylanmalı ve ürün etiketi üzerinde belirtilmelidir. Özellikle organik içerikler yüksek performansa sahip olduğu için, dikkatli ve dermatolojik sınırlarda formüle edilmelidir.
- Vegan ürünler ise üretim aşamasında, herhangi bir hayvansal içerik barındırmadan ve hayvanlara zarar vermeden üretilen ürünlerdir. Vegan ibaresi bulunan bir ürüne kesinlikle veganlık testi yapılmalı ve ürün etiketinde ‘Vegan ürün’ ve ‘Cruelty Free’ logoları olmalıdır. İçinde; kolajen, gliserin, süt proteini, lanolin ve yılan özü gibi içeriklerin bulunmamasına da dikkat etmeniz gerekir.
- Son zamanların en popüler söylemi olan ‘temiz içerik’li ürünler ise parfüm, petrol, paraben, sülfat, silikon, sentetik kokular içermeyen ve tamamen doğal içeriklerle elde edilen ürünler demektir.
- Doğal ürünler ise doğal içerikli olan ve doğal minerallerden üretilen ürünlerdir. Bitki, tohum, çiçek, kök ve reçinelerden üretilen, doğal içeriklere sahip ürünler kısa zamanda kalıcı ve uzun vadeli cilt güzelliği sağlar. Doğal içerikli ürünlerin etiketlerini kontrol ettiğiniz zaman herhangi bir kimyasal ve sentetik içeriğe rastlamazsınız.