Dünyanın en büyük spor giyim markası Nike, yaklaşık 95.5 milyar dolarlık piyasa değeriyle bu yıl da olağanüstü sonuçlar elde etmeye devam etti. Böylelikle, yeni CEO Elliott Hill tarafından uygulamaya konulan bir dizi yeni önlemin etkili olduğu kanıtlandı. Bilindik reklam sloganı ‘Just Do It’ yerine ‘So Win’ sloganı kullanıldı ve kadın sporcuların hikayeleri, yenilikçi performans ürünleri ve önemli spor etkinlikleri aracılığıyla Nike; tüketicilerde duygusal bir bağ yaratmayı ve küresel marka etkisini sürekli olarak güçlendirmeyi başardı.
Adidas, Adizero koşu ayakkabı serisi sayesinde elde ettiği olağanüstü küresel gelir performansıyla bu yıl ikinci sıraya yükseldi. Maraton çılgınlığından yararlanarak, ‘hız estetiğini’ günlük giyime başarıyla entegre ederek müthiş gücünü kanıtladı. Şirketin son piyasa değeri 33.2 milyar dolara ulaştı. CEO Bjørn Gulden, 2025'i tüm bölgelerde güçlü bir büyüme kaydettikleri ve markanın üç temel değeri olan performans, konfor ve yaşam tarzını pekiştirdikleri ‘başarılı bir yıl’ olarak nitelendirdi.
Çinli bir spor giyim şirketi olan Anta Sports; ayakkabı, giyim ve aksesuarlar dahil olmak üzere profesyonel spor giyim ürünlerinin tasarımı, araştırma ve geliştirmesi, üretimi, pazarlaması ve satışına odaklanıyor. Son 30 yılda, geleneksel bir ayakkabı üreticisinden dünya çapında tanınan bir spor giyim şirketine dönüşerek, atletik ayakkabılarının gelişimini ve inovasyonunu güçlendirdi ve dünya çapında profesyonel sporcular için tercih edilen marka haline geldi. Şirketin son piyasa değeri 30.1 milyar dolara ulaşarak, onu dünyanın en büyük üç spor giyim markası arasına soktu.
Lululemon, ikonik yoga pantolonlarıyla 100 milyonlarca dolar değerinde küresel bir iş kurarak dünyanın en değerli spor giyim markalarından biri haline geldi. Son piyasa değeri 22 milyar dolara ulaştı. Marka, sadece yoga pantolonlarının ötesine geçerek daha fazla spor giyim ve koleksiyon geliştiriyor. Kanada merkezli bu profesyonel yoga giyim markası, spor pazarında istikrarlı konumunu koruyarak ‘sağlık ve zindelik’ kavramını temel marka felsefelerinden biri olarak benimsemeye devam ediyor.
Finlandiyalı bir spor malzemeleri şirketi olan Amer Sports, Arc'teryx ve Salomon olmak üzere iki büyük profesyonel açık hava sporları markasının sahibi. Son piyasa değeri 20.6 milyar ABD dolarına ulaştı ve şirket, küresel olarak en değerli beş spor markasından biri haline geldi. Hisse senedi fiyatı geçen yıl %57'nin üzerinde arttı. Bu açık hava sporları ürünlerinin başarısı, günümüz tüketicilerinin marka profesyonelliğine olan talebini yansıtıyor: Ürünün özüne dönersek, kalite gelire giden ebedi çözümdür.
Amerika Birleşik Devletleri'nin en büyük spor malzemeleri perakendecilerinden biri olan Dick's Sporting Goods, 850'den fazla fiziksel mağazası ve beyzbol, softbol, basketbol, kayak ve atletizm ekipmanları da dahil olmak üzere geniş bir yelpazede spor malzemeleri sunarak ABD spor pazarında önemli bir pazar payına sahip. Yaklaşık 18.5 milyar ABD doları olan mevcut piyasa değeri ve sürekli gelir artışıyla, şirket hafife alınmaması gerektiğini kanıtlıyor.
ASICS, bu yıl %71 gibi dikkat çekici bir büyüme kaydederek küresel çapta en hızlı büyüyen spor giyim markası oldu. Japon zanaatkarlığının ruhunu yansıtan bu Japon profesyonel spor giyim markası, spor teknolojisini yenilikçi tasarımlarla birleştirerek mevcut spor pazarında istikrarlı bir konum elde ediyor. Gel-1130 ve Gel-NYC ayakkabı modellerinin büyüme ivmesinden yararlanan şirket, 2025'in ikinci çeyreğinde gelirinde %17.7'lik bir artışla 420.7 milyar yene çıktı. Şirketin son piyasa değeri ise 17 milyar ABD dolarına ulaştı.
2010 yılında kurulan İsviçreli koşu ayakkabısı markası On, yenilikçi tasarımı ve pratik işlevselliği sayesinde küresel spor pazarını sadece birkaç yıl içinde yeniden şekillendirdi. 2025 yılına kadar %28'in üzerinde büyüme kaydetmesi ve yıllık gelirinin 2.86 milyar İsviçre Frangı'na ‘100 milyar’ sınırını aşması bekleniyor. Son piyasa değeri 14.5 milyar ABD Doları'na ulaşan marka, yabancı medya tarafından ‘Nike'ın en büyük rakibi’ olarak tanımlanarak dünyanın en değerli sekiz spor markasından biri haline geldi.