Eskiden beri kürk, lüks ve ihtişamın bir sembolü olarak moda dünyasının içinde yer aldı. Geçtiğimiz yıl tasarımcılar “gerçekten pahalı ve lüks” bir şeyler tasarlamak uğruna kürkü ayakkabıdan, küpeye, çantaya kadar her alanda kullandı. Ancak özellikle bu aşırı kürklü ayakkabılar terk edilmesi gereken trendlerin başında yer alıyor.
Micro boy çantalar ilk piyasaya çıktıklarında her ne kadar yeterince sevimli gözükseler de gerçek anlamda kullanışlı olmadıkları ortada. Yeterince büyük ve bir kadının eşyalarını sığdırabileceği bir ebatta çanta her zaman daha trend olacağa benziyor. Bu çantalar ancak süs amaçlı taşınabilecek kadar ufak.
Lüks moda markaları, uzun zamandır marka sembollerini ya da adlarını koleksiyonlarında ön plana çıkarabildikleri belirli tasarımlar ortaya koyuyorlar. Özellikle Moschino’nun esprili ilham kaynaklarından yarattığı tasarımları başta herkesin ilgisini çekip “komik” gelse de geride bırakılması gereken trendler arasına girdi. Oysa ki ilk defa Celine “Dion” tişörtü piyasaya sürdüğünde her şey kabul edilebilir düzeydeydi. Yeterince “komik”ti… Şimdilerde ise herkes aynı şakayı yapıyor gibi ve bu şaka artık komik olmamaya başladı.
Uzun çizmeler, bootie denen kısa botlar derken 2015 yılında moda dünyası orta boy botlarla tanıştı. Bilekten biraz daha yüksekte, diz kapağı ile bilek arasında biten ve genellikle kalın topuklu modelleri ile yükselişe geçen bu trend de geride kalmaya hazırlanıyor. Özellikle culotte tipi bol paça kısa pantolonlarla iyi uyum sağlayan bu orta boy botların bitme sebebi ise üst kısmın bacağın kalınlığından dolayı zamanla açılma yapması… Haliyle kötü bir görüntü ortaya çıkıyor.
Her yaş kadının en az dolabında bir tane bulunan sloganlı tişörtler her ne kadar moda severlere bir dönem oldukça eğlenceli ve rahat gelmişse de hemen hemen herkesin üstünde olunca esprisini kaybetti. 2016’da sloganlı tişörtler de geride kalıyor.