Ünlü model Cara Delevingne, Karl Lagerfeld ile ilk kez, 2012 baharında Chanel defilesi için podyuma çıktığında tanıştı. O gün çok korktuğunu anlatıyor Delevingne: “Gerçekten defilede yürümemin istendiğine inanamadım. Doğruca bana doğru yürüdü ve ‘Burada olman gerekiyor' dedi. Ondan bunu duymak her şey demekti ve sanırım hayatımı hâlâ anlayamadığım bir şekilde değiştirdi."
Lagerfeld'in Delevingne'in hayatındaki etkisini ölçmek imkansız olsa da, 8 Eylül'de Karl Lagerfeld markasıyla dünya çapında piyasaya sürülecek kapsül koleksiyon, kesinlikle ikilinin yakınlıklarının somut bir örneği.
Cara Loves Karl adlı koleksiyon, cinsiyetsiz hazır giyim ve aksesuarlardan oluşuyor. Delevingne, “Giysileri cinsiyetle nasıl tanımlayabildiğimizi hiç anlamadım” diyor ve ekliyor: “Koleksiyonun unisex değil, cinsiyetsiz olması da benim için önemliydi. “Birkaç yıldır bu iş birliği üzerinde çalışıyoruz. Karl'ın yarattığımız koleksiyonla ve onu nasıl yarattığımızla gerçekten gurur duyacağına inanıyorum.”
Siyah, lacivert ve beyaz renklerin ağırlıkta olduğu koleksiyon; takım elbiseler, uzun yelekler ve düğmeli gömlekler ile giyen kişinin parçaları kendi stiline göre özelleştirmesine olanak sağlayan ayrıntılara sahip. Örneğin bir gömleğin yakası çıkarılabilirken, diğerinin bel kısmında kısa bir gömleğe dönüşmesini sağlayan düğmeler bulunuyor.
Cara Delevingne, koleksiyonla ilgili şunları söylüyor: “Çoğu zaman bir bavulla yaşıyorum, bu yüzden farklı şekillerde giyilebilen parçaları seviyorum. Ayrıca her yerde biraz kestirmek için zaman bulabiliyorum; bu yüzden koleksiyon aynı zamanda rahat ve kolay giyilebilir olmasına özen gösterdim.” Delevingne'in kişisel giyim anlayışı; lacivert ve siyah tonlu tek göğüslü takım elbise ceketi ve bebek mavisi suni kürkle kaplı ters çevrilebilir siyah bomber gibi koleksiyonun öne çıkan ürünlerinde kendini gösteriyor.
Ünlü model, bomber ceketi daha şimdiden çok severek giydiğini söylüyor: "Gece ve gündüz gibi... Ruh halime göre bazın siyah, bazen mavi kürklü tarafını giyiyorum. Arkadaşlarım sürekli onu benden çalmaya çalışıyor. İnsanlar bana nereden bulabileceklerini soruyorlar ve ben de onlara 'Üzgünüm! Eylül ayına kadar beklemeniz gerekiyor’ diyorum.”
Koleksiyon, markanın web sitesinde ve New York, Los Angeles, Paris ve Milano'daki pop-up mağazalarında satışa sunulacak.