YAŞAM - EV

İsveç ormanlarının taze kokusu evinize geliyor

Ikea’nın yeni koku serisi, her biri evdeki farklı yaşam aktivitelerine uyum sağlamak için özel olarak geliştirilmiş sekiz farklı kokudan oluşuyor. Bunlardan ikisi olan Adlad ve Enstaka; Ikea’nın temelinin atıldığı İskandinav ve İsveç ormanlarının kokusunu evlerimize taşıyor

İsveç ormanlarının taze kokusu evinize geliyor

Ikea’nın sekiz farklı koku ile lanse ettiği yeni mum serisi; doğadan ve evdeki yaşamın özünden ilham alıyor. Bu yeni seride; Ikea’nın uzun yıllardır iş birliği yaptığı Ilse Crawford ile geliştirilen, İsveç ormanlarından ilham alan iki imza koku da yer alıyor.

Kokuların bir mekan hissi yaratmaya katkıda bulunduğuna ve ruh halini etkileyebildiğine inanan Ikea, yeni koleksiyonunun felsefesinde ‘İyi Yaşam (Well-Being)’ konseptinden esinleniyor. Kokuların, ‘Enerji verme, odaklanmaya destek olma veya dinginlik sağlama’ gibi farklı duyguları ön plana çıkarabileceğini vurgulayan Ikea’nın yeni koleksiyonu, her biri evdeki farklı yaşam aktivitelerine uyum sağlamak için özel olarak geliştirilmiş sekiz farklı kokudan oluşuyor.

Gheliştirilen er kokuyu, tealight'lardan cam veya seramik kaplardaki kokulu mumlara kadar farklı ürünlerde deneyimlemek mümkün. Koleksiyonda, mumların 12 ila 60 saatlik bir yanma süresine sahip farklı boyları yer alıyor. Uzun ömürlü olmaları planlanarak tasarlanan ürünlerin ambalajları da yeniden kullanılmaya uygun.

Ikea Ürün ve Tasarım Lideri Karin Gustavsson, “İyi yaşama odaklanan, uygun fiyatlara yaşam alanlarını içselleştirmelerine destek olan ve kişiselleştirme fırsatı sunan bu seriyi tanıtmaktan heyecan duyuyoruz” diyor.

Yeni kokulardan ikisi, Ilse Crawford tarafından tasarlandı. Her iki koku da odunsu bir kökene sahip ve Ikea’nın İskandinav köklerini hissettiriyor. Bunlardan biri olan Adlad, İskandinav ormanlarının kokusundan ilham alıyor. Bir diğeri Enstaka ise dumanlı bir şenlik ateşi aromasını yansıtıyor. Ilse Crawford, yeni koleksiyonla ilgili, “Doğanın -özellikle ağaçların ve ormanların- içgüdüsel hafızasını, kokular aracılığıyla evlerimize getirmek istedik. Özellikle yoğun şehirlerde yaşayan ve balkon/bahçe ile doğaya her an erişimi olmayan bizler için...’’ diyor.

Yeni seri kokular için cam ve seramik kaplar da tasarlayan Ilse Crawford, sözlerine şöyle devam ediyor: “Mumların kavanozları, her gün kullanabileceğimiz temel objeler. Hem dekoratif, hem de uygun fiyatlılar. Herkesin sahip olmak isteyeceğini umuyoruz. Çok güzeller ve bulundukları ortama hemen uyum sağlayabiliyorlar. Her şeyden önemlisi, daha sonra yeniden kullanılabiliyorlar, yani ilk kullanımının ötesinde bir ‘ikinci şans’ sunuyorlar. İsteyenler mum bittiğinde kaplarını kalemlik, yiyecek kabı, banyo aksesuarı olarak kullanabilirler.”

Bu özel mumlar, bu aydan itibaren dünya çapındaki tüm Ikea mağazalarında satışa sunulacak.

Önceki ve Sonraki
Haberler