Gereğinden fazla büyüklükteki alışveriş arabaları sizde ihtiyacınız olandan daha fazla şey alma isteği uyandırır. Alışveriş arabasını genel olarak sağlıklı sebze ve meyvelerle doldurmaya çalışıp hacim bakımından küçük kalori bakımından yüksek abur cuburlara fazla yer bırakmayalım. Yerdeki karoların boyutları ise yine araba için bilerek küçük tutulur. Tekerlekler takır takır sürekli çok fazla ses çıkardığı için beyne hızlı gidiyorsun biraz yavaşla sinyali iletilir ve böylelikle marketi daha yavaş ve daha fazla gezmiş oluruz.
Reyon uçlarına ve kasalara yakın yerlere yerleştirilen ürünler, müşteriler tarafından kolayca görülebildiği için daha fazla satışa neden oluyor. Buralarda beklerken bu ürünlere gözümüzün takılması ve son anda sepete atmamız kolaydır. Eğer sağlıklı bir market arabası istiyorsak, bunlara çok yer ayırmamıza gerek yok.
Marketlerde çalan kısık sesli ve düşük tempolu müzikler daha yavaş gezmenize ve daha fazla alışveriş yapmanıza sebep olur. Eğer çalan bir klasik müzik ise daha pahalı ürünleri almamız ve daha çok para harcamamız amaçlanmış demektir.
Ürünleri, ilgi çekici olması için etiketlerle veya raf ışıklandırmalarıyla süslerler. Bu da onların daha fazla kaliteli durması ve sizin daha fazla harcama yapmanız için bir taktiktir.
Marketi genelde sağdan sola doğru gezmeniz istenir. Bu yüzden giriş sağda, çıkış ise soldadır. Çoğunluk sağ elini kullandığı için ise daha pahalı olan ürünler muhtemelen sağ tarafta olacaktır.
Marketin girişine koyulan taze ürün reyonları diğer ürünler için de taze algısı yaratır ve sizin daha fazla alışveriş yapmanıza neden olur. Oysa stratejik olarak düşünürsek, alışverişin en başında sepete koyulan taze meyve ve sebzeler sonradan aldıklarımızın altında kalacak ve ezilecektir.
Tüketimi fazla ve günlük ihtiyacımız olan peynir, yoğurt, süt gibi ürünler genelde marketin en arkasına ve birbirinden uzak reyonlara yerleştirilir. Makarna, pirinç gibi en çok tüketilen besinlerse marketin en ortasında yer alır ve tüketici için alışveriş yapmayı kolaylaştırmak yerine marketi olabildiğince daha fazla gezmesi hedeflenir.
Pahalı ürünler genelde yetişkinlerin göz hizasındaki raflara yerleştirilir. Çocukların ilgisini çekebilecek şeker, çikolata, oyuncak gibi ürünler ise onların rahatlıkla görüp ulaşabileceği daha aşağıdaki raflarda yerini alır. Bu sebeple bir ürün alırken göz hizamızın dışındaki raflarda daha hesaplı olanı bulma olasılığımız yüksektir.
Son kullanma tarihi yaklaşan ürünleri bir an önce elden çıkarmak için indirime sokarlar. Bu konuda dikkatli olup üründe herhangi bir bozulma belirtisi olup olmadığını kontrol etmeliyiz. Ayrıca tarihi geçmeden tüketip tüketemeyeceğimize karar verdikten sonra almamızda da fayda var.