Louis Vuitton, 2025 başında yapacağı büyük lansmanı Instagram'da duyurdu. Japon sanatçı Takashi Murakami ile ikonik iş birliğinin 20’nci yılını kutlayan lüks Fransız moda evi, iş birliğinin nostaljik bir yeniden edisyon koleksiyonunu piyasaya sürmeye hazırlanıyor.
Koleksiyon hakkında çok az şey bilinmesine rağmen, Instagram duyurusu, hayranların neler bekleyebileceğine dair kısa bir tanıtım klibi içeriyor. Murakami'nin ikonik canlı çiçek motiflerini klasik LV logosuyla birleştiren ikili, iş birliğinin en ikonik parçalarından bazılarının yeni versiyonlarını hazırlıyor gibi görünüyor. Koleksiyonda çantalardan aksesuarlara kadar birçok ürün bulunacağı tahmin ediliyor.
İş birliği, Louis Vuitton İlkbahar/Yaz 2003 podyumunda ilk kez sahneye çıktığında, LV'nin o zamanki kreatif direktörü Marc Jacobs, 2000'ler için moda iş birliklerini tanımlamış oldu. İlk koleksiyon; Murakami'nin karikatür tarzı sanat eserlerini markanın imzalı parçalarına ödünç verdiğini gösteren monogramuflaj ve kiraz çiçekleriyle doluydu. Ana akım medyanın dikkatini çeken bu iş birliği, bugüne kadarki en unutulmaz iş birliklerinden biri olarak kabul edildi. Şu anda bu eserlerin bir kısmı müzayede evlerinde satışa sunuluyor ve defalarca satılıyor. Marc Jacobs 2009'da verdiği bir röportajda bu koleksiyon için şunları söylemişti: "İş birliğimiz birçok eser üretti ve birçok kişi için büyük bir ilham kaynağı oldu. Bu, sanat ve ticaretin anıtsal bir evliliği olmuştur ve olmaya da devam etmektedir. Hem moda hem de sanat tarihi kitapları için en üst düzeyde bir geçişti.”
LV x Takashi Murakami'nin yeniden baskısı, 1 Ocak 2025'te tüketiciyle buluşmaya hazırlanıyor.