115 derece açılı lense sahip olan Spectacles, bir insanın görüş açısı kadar alanı kaydedebilme özelliğine sahip. Snapchat ürünü bir “oyuncak” olarak tanıtsa da ürün teknolojik olarak oldukça gelişmiş özellikler barındırıyor. İlk kez kullanılan dairesel video formatıyla çekim yapabilen gözlük kullanıcısına yaşadıklarını kendi gözünden izlemeyi vaat ederken gördüklerini fotoğraflamak yerine yeniden deneyimleme fırsatı sunuyor.
İlk çıkışında Google Glass’e benzetilen Spectacles’ın satış fiyatı Google ürününden çok daha ucuza alıcı bulacak. Neredeyse normal bir güneş gözlüğü fiyatına sahip Spectacles moda ikonu olma yolunda oldukça başarılı. İlk reklamını WSJ Magazine’e veren firma sahibi Spiegel’ın Spectacles taktığı fotoğrafını 20'inci yüzyılın en ünlü tasarımcılarından Karl Lagerfeld çekti.
Snapchat’in açıklamasına göre düşük sayıda ürün piyasaya sürülecek. Kendini bir sosyal medya platformu olarak tanıtmak yerine “kamera firması” olarak adlandıran Snapchat’in bu hamlesi online iletişimi domine eden Facebook’a karşı akıllıca bir adım olarak görülüyor.