Kapsamlı bir sonuç elde etmek için kreşi/anaokulunu ziyaret ettiğinizde dikkat etmeniz gereken birçok şey vardır. Ancak her şeyi yüzde 100 beğenmeyebilirsiniz. İçgüdüleriniz en önemli karar verme aracınızdır. Belki kreş/anaokulu yetkililerinden sizi diğer velilerle temasa geçirmelerini isteyebilirsiniz. Özellikle seçilmiş veli temsilcileri, size çok şey anlatabilir.
Bununla birlikte, kreşi ya da anaokulunu ziyaret ettiğinizde, eğitimcinin ve genel konseptin size uygun olup olmadığı konusunda kesinlikle bir şeyler hissedersiniz. Her şeyden önce, kreşe/anaokuluna yapılan kısa bir ziyarette açıkça görülen veya orada sorgulanabilecek özellikler vardır. İşte o ziyaretlerde dikkat etmeniz ve sorgulamanız gerekenler…
Kreşin personel sayısını kolayca sorabilirsiniz. Anaokulu yönetmeliğine göre bir sınıfta iki öğretmen olması gerekmektedir. Bunun anlamı şudur: Bir öğretmen hasta ise, en azından bir diğer öğretmen ile her zaman bir yedek sağlanır. Yeterli alan olarak, her birey için 2.5 m2 yer hesaplanarak odanın kontenjanı belirlenir ve en fazla kişi olması gerekir. Çocuk başına düşen metrekare sayısını tam olarak tahmin etmek zordur; bu nedenle odaların boyut olarak dengeli, aydınlık ve havalandırması kolay olduğundan ve yeterli sayıda çocuk dostu oyun malzemesinin bulunduğundan emin olun.
Bazı çocuklar için alışma süresi için önce zamana ihtiyaç vardır. Kreşe/anaokuluna başlamalarını kolaylaştırmak için okul; ebeveynin başlangıçta çocukla birlikte kaldığı ve sonraki günlerde giderek daha uzun bir süre odadan ayrıldığı bir uyum aşamasına izin vermelidir. Çocuğunuz okula başlarken önce bir saat, ardından iki saat, üç saat olarak okulda kalma süresini adım adım artırın. Bu oryantasyon programı aynı zamanda anneden sağlıklı ayrılma sürecini de destekler.
Çok sayıda oyun seçeneğine sahip harika bir açık alan, en güzel çocukluk anılarına katkıda bulunur. Örneğin tırmanma parkurları, salıncak veya kum ve su oyunları için fırsatlar sunan bir bahçe; kreş/anaokulunda olması gereken kriterlerdendir.
Her okulda her zaman temiz ve erişilebilir bir tuvalet, soyunma yeri bulunmalıdır. Çocukların ihtiyaç duyduklarında yardımlı veya yardımsız tuvalete gitmelerine izin verilmeli. Dişlerini düzenli olarak fırçalamak için uygun tuvaletler bulunmalı.
İnce motor becerilerini geliştirmek ve matematiksel anlayış ve yaratıcılığı uyandırmak için çeşitli öneriler ve materyaller içermelidir. Çeşitli yapı taşı sistemleri, giydirme için kumaşlar ve tabii ki birçok kitap bulunmalıdır.
İster açık alanda hareket oyunları olsun, ister jimnastik odasında jimnastik yapılsın; asıl mesele çocukların her gün yoğun bir şekilde hareket etmesidir.
Şarkı söylemek ve dans etmek, birlikte müzik yapmak sadece çocukların müzikalitesini geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda bilişsel (hafıza, kalıpları tanıma, farklılıkları algılama, sayma, sembolik düşünme), duygusal (hissetme, ifade etme) gibi çeşitli diğer becerilerini de geliştirir. Müzik; motor (ağız ve el motor becerileri, ritmik hareketler) ve sosyal gelişimin (sosyal deneyim, iş birliği) yanı sıra dil gelişimine (kelime hazinesi, tekerlemeler sayesinde fonolojik farkındalık) katkı sağlar.
Her kreşin/anaokulun kendi konsepti vardır. Bazıları öncelikle serbest oyuna yer verir, bazıları çok fazla aktiviteye sahiptir. Ancak her kreşte/anaokulunda günlük rutinde, aktivite kısmına ek olarak serbest oyun için her zaman yeterli zaman planlanmalıdır. Çocuklar ne yapmak istediklerine kendileri karar verirler. Eğitimciler onları destekler ve onlara eşlik ederler.
Kreş/anaokulu çocuklara bölgede neler olduğunu gösterir. Bazen pazara, bazen itfaiye istasyonuna veya bir kütüphaneye gezi düzenlenebilir. Bu tarz geziler sayesinde çocuklar bölgelerini tanırlar, orman gezilerinde macera oyunları oynarlar.